Акафист пресвятой богородице пред иконой «георгиевская»

Икос 6

Возсиявый лучами благодати Божия в душах чад моих свет небесный да озарит им путь, ведущий в живот вечный, и да последуют по нему, осеняемая Твоим всемогущим покровом, в Церковь Сына Твоего, с неюже зову Тебе сице:

Воспитай чада моя, просвещающи я светом Сына Твоего; воспитай чада моя, да во свете Его узрят Свет и направят стопы своя к Нему.

Воспитай чада моя, да будут свет миру и да светит свет их пред людьми; воспитай чада моя, да вси, видяще их добрая дела, прославят Отца Небеснаго.

Воспитай чада моя любяща Тя и Сына Твоего не токмо умом, но и сердцем; воспитай чада моя выну обращающа очи сердца своего к Создателю всяческих.

Воспитай чада моя, во еже ходити им непорочне в законе Господни; воспитай чада моя, во еже быти им верным чадом Матере Церкве.

Воспитай, Владычице, чада моя достойна Небеснаго Царствия и наследники вечных благ сотвори я.

Икос 5

О, как жестоко страдало сердце Твое, Мати Милосердия, егда искаша Сына Твоего Отрока Иисуса среди многих посланников Иерусалимских, терзающаяся скорбями и мыслями о Нем. О, сколь велика бысть и радость Твоя, Благословенная, егда обрела Его в храме Господнем о вечной мудрости, мудрецам мира сего возвещающаго. Ты, Богоматерь, и ныне идеши души, от благочестия заблуждших в омуте страстей изнывающих изъяти. Ты нам десницею безсмертнаго милосердия Твоего приводиши в дом утешения страждущих, плачущих, скорбных и безтешных, колико радуется сердце Твое, о Мати Милосердия, егда обретаеши душу человеческую в храме истины Божественныя, яко Марию Богомудрую у ног Иисуса слушавшую слово вечности, и наши грешные души приими о Богоневестная Мати, и наши заблуждшие сердца просвети и нас утеши, зовущих Ти сице: Радуйся, заблуждающим просвещение; Радуйся, тьмы греховныя искоренение. Радуйся, путей человеческих исправление; Радуйся, в истине Христовой наставление. Радуйся, Мати Милосердия, страждущих от скорбей избавляющая.

Мо­ли́т­ва Введе́нию во храм Пре­свя­той Бо­го­ро́­ди­цы

О, Пре­свя­та́я Де́­во, Цари́ца Не­бе­си́ и зем­ли́, пре́ж­де век избра́нная Не­ве́с­то Бо́­жия, в после́дняя же вре­ме­на́ прише́дшая в храм зако́нный на обруче́ние Жениху́ Небе́сному! Ты ос­та́­ви­ла еси́ лю́­ди Твоя́ и дом от­ца́ Тво­его́, во е́же при­нес­ти́ Се­бе́ в же́ртву чи́стую и непоро́чную Бо́­го­ви, и пер­вая дала́ еси́ обе́т всегда́шняго де́вст­ва. Да́­руй же и нам соблюда́ти се­бе́ в целому́дрии и чис­то­те́ и в стра́хе Бо́жием во вся дни жи­во­та́ на́­ше­го, да бу́дем хра́мы Ду́­ха Свя­та́­го, наипа́че помози́ всем в подража́ние Твое́ во оби́­те­лех живу́щим и обручи́вшим се­бе́ на служе́ние Бо́­го­ви в чис­то­те́ де́вст­ва провожда́ти жи­тие́ свое́ и от ю́нос­ти нести́ и́го Хрис­то́­во благо́е и ле́гкое, свя́то храня́ще обе́­ты своя́. Ты провела́ еси́, Всечи́стая, вся дни ю́нос­ти Твоея́ во хра́­ме Госпо́днем вдали́ от собла́знов ми́­ра се­го́, в при́сном бо́дрствовании моли́твенном и во вся́ком воздержа́нии душе́вном же и теле́снем, помози́ и нам отража́ти вся искуше́ния вра́жеския от пло́­ти, ми́­ра и диа́вола на­ходя́­щих на ны от ю́нос­ти на́шея, и побежда́ти о́ныя мо­ли́т­вою и пос­то́м. Ты во хра́­ме Госпо́днем со А́н­ге­лы пребыва́ющи, укра́силася еси́ все́­ми доброде́тельми, наипа́че же смире́нием, чис­то­то́ю и лю­бо́­вию и досто́йно воспита́лася еси́, да гото́ва бу́деши вмести́ти пло́­тию Невмести́мое Сло́­во Бо́­жие. Спо­до́­би же и нам, одержи́мым го́рдостию, невоздержа́нием и ле́ностию, об­ле­щи­ся во вся́­кое соверше́нство духо́вное, да угото́вает ки́йждо от нас с по́­мо­щию Твое́ю оде­я́ние бра́чное ду­ши́ своея́ и еле́й доброде́лания, да не на́зи и негото́ви яви́мся во сре́тение Безсме́ртному Жениху́ на́­ше­му и Сы́­ну Тво­ему́, Хри­сту́ Спа­си́­те­лю и Бо́­гу на́­ше­му, но да прии́мет ны с му́дрыми де́вами во оби́­те­ли ра́йс­кия, иде́­же со все́­ми свя­ты́­ми спо­до́­би нас вы́­ну сла́­ви­ти и прославля́ти всесвято́е и́мя От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха и Твое́ ми́лостивое за­ступ­ле́­ние всег­да́, ны́­не и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Јкосъ в7.

Рaзумъ недоразумённый находsщихъ на ны2 лю1тыхъ скорбeй разумёти и4щуще, къ тебЁ прибэгaемъ, q, ми и3 дв7о, ўтэшeніz трeбующе. Тh же, ћкw бlгaz, научи2 ны2 разумёти въ ни1хъ бlгaгw сн7а твоегw2 млcрдое промышлeніе во спcніе дyшъ нaшихъ и3 њчищeніе мн0гихъ согрэшeній, да взывaемъ ти2 рaдостнw:

Рaдуйсz, њбуревaемыхъ ти1хое пристaнище: рaдуйсz, сумнsщихсz и3звёстное ўтверждeніе.

Рaдуйсz, є3ди1на ми млcрдіz: рaдуйсz, ск0раz пом0щнице сyщымъ въ бэдaхъ и3 напaстехъ.

Рaдуйсz, скорбьми2 грэхи2 нaшz њчищaющаz: рaдуйсz, печaлію нaшz нeмwщи душє1вныz врачyющаz.

Рaдуйсz, сyєтныz рaдwсти мjра сегw2 презирaти нaсъ научaющаz: рaдуйсz, t мjра къ прем‡рнымъ ќмъ нaшъ возводsщаz.

Рaдуйсz, t любвE земнhz къ нбcнэй б9іей любви2 нaсъ привлекaющаz: рaдуйсz, въ сaмыхъ страдaніzхъ нaшихъ ўтэшeніе и3 блгdтную жи1знь нaмъ подaющаz.

Рaдуйсz, њбэтованіе бл†гъ вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице вёчныz рaдости.

Рaдуйсz, блгdтнаz бцdе дв7о, всёхъ скорбsщихъ рaдосте.

Јкосъ №i

Свётлыми лучaми пачеестeственныхъ чудeсъ сaz їкHна твоS немерцaемо сіsетъ, пречcтаz дв7о, просвэщaz дyши н†ша свётомъ и4стиннагw бGопознaніz и3 къ нем0лчному славосл0вію и4мене твоегw2 приводS, рaдостнw зовyщихъ ти2:

Рaдуйсz, блгdтію б9іею преизoби1льнw и3сп0лненнаz. Рaдуйсz, пaче нбcныхъ и3 земнhхъ возвели1ченнаz. Рaдуйсz, nрyжіе, и4мже ўстранsютсz полки2 дeмонскіz. Рaдуйсz, щи1те, и4мже покрывaютсz nби1тели и4ноческіz. Рaдуйсz, ти1хое пустынножи1телей весeліе. Рaдуйсz, њбуревaемыхъ въ вёцэ сeмъ надeжное пристaнище. Рaдуйсz, слaбыхъ на пути2 добродётели ўкрэплsющаz. Рaдуйсz, заблyждшихъ на пyть и4стины наставлsющаz.

Рaдуйсz, пресaz бцdэ дв7о, всегw2 мjра бlгaz застyпнице.

Знамение Пресвятой Богородицы и «Знамение»[1] нашей религиозности

Юрий Ру­бан

Тер­мин «Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы» упо­треб­ля­ет­ся в цер­ков­ном язы­ке в двух зна­че­ни­ях:

как опре­де­лен­ный тип ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри и

как рус­ский пра­во­слав­ный празд­ник этой Ико­ны, от­ме­ча­е­мый 10 де­каб­ря (27 но­яб­ря по ста­ро­му сти­лю). От­сю­да и двой­ное на­зва­ние празд­ни­ка в совре­мен­ном рус­ском пра­во­слав­ном ка­лен­да­ре: « ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мой «Зна­ме­ние». Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, быв­шее в Нов­го­ро­де Ве­ли­ком в 1170 го­ду».

Ико­на изо­бра­жа­ет Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу, мо­лит­вен­но под­ни­ма­ю­щую Свои ру­ки: на гру­ди Ее, на фоне круг­ло­го щи­та, – бла­го­слов­ля­ю­щий Бо­же­ствен­ный Мла­де­нец. Бо­го­ма­терь изо­бра­же­на в пол­ный рост (сто­я­щей) или по по­яс. Та­кое изо­бра­же­ние от­но­сит­ся к чис­лу са­мых пер­вых ико­но­пис­ных об­ра­зов Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы – он обо­зна­ча­ет­ся ла­тин­ским тер­ми­ном Оран­та, Мо­ля­ща­я­ся – и оли­це­тво­ря­ет За­ступ­ни­цу ми­ра (в этом пер­вом зна­че­нии тер­мин «Зна­ме­ние», ве­ро­ят­но, свя­зан с из­вест­ным мес­си­ан­ским про­ро­че­ством, Ис.7:14). Ико­ны дан­но­го ти­па по­яви­лись впер­вые на Ру­си в XI–XII вв. У нас эту ико­ну ста­ли счи­тать за­ступ­ни­цей от вра­гов, и это свя­за­но с про­слав­ле­ни­ем чу­до­твор­ной нов­го­род­ской ико­ны в 1170 г. В свя­зи с этим и воз­ник­ло на­зва­ние «Зна­ме­ние» в зна­че­нии «знак ми­ло­сти со сто­ро­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри».

Со­глас­но рас­ска­зам ле­то­пи­сей, в тот год со­еди­нен­ные си­лы удель­ных кня­зей, вла­ди­ми­ро-суз­даль­цев, воз­глав­ля­е­мые сы­ном Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го, оса­ди­ли Ве­ли­кий Нов­го­род. Дни и но­чи мо­ли­лись нов­го­род­цы Гос­по­ду, умо­ляя не оста­вить их в бе­де. На тре­тью ночь ар­хи­епи­ско­пу Иоанну был див­ный го­лос, по­веле­ва­ю­щий взять из церк­ви Пре­об­ра­же­ния об­раз Бо­го­ма­те­ри и вы­не­сти его на го­род­скую сте­ну. Во вре­мя пе­ре­не­се­ния ико­ны од­на из стрел про­тив­ни­ка вон­зи­лась в ико­но­пис­ный лик, и из глаз Бо­го­ро­ди­цы по­тек­ли сле­зы. По­сле та­ко­го Бо­же­ствен­но­го зна­ме­ния на вра­гов на­пал ужас, и они ста­ли по­би­вать друг дру­га. Всту­пив в бой, обод­рен­ные нов­го­род­цы по­бе­ди­ли.

Ес­ли быть ис­то­ри­че­ски точ­ным, то сле­ду­ет от­ме­тить, что са­мо чу­дес­ное из­бав­ле­ние нов­го­род­цев от вра­гов про­изо­шло 25 фев­ра­ля, в сре­ду вто­рой неде­ли Ве­ли­ко­го по­ста. Цер­ков­ная же да­та, 27 но­яб­ря юли­ан­ско­го ка­лен­да­ря, воз­ник­ла, как пред­по­ла­га­ют ис­то­ри­ки, по­то­му, что, во-пер­вых, празд­но­вать та­кое со­бы­тие в дни Ве­ли­ко­го по­ста неудоб­но; а, во-вто­рых, по­то­му, что в этот день, ве­ро­ят­но, празд­но­вал свои име­ни­ны то­гдаш­ний нов­го­род­ский по­сад­ник Якун (в кре­ще­нии Иа­ков). Дей­стви­тель­но, 27 но­яб­ря Цер­ковь чтит па­мять ве­ли­ко­му­че­ни­ка Иа­ко­ва Пер­ся­ни­на (421 г.).

Та­ким об­ра­зом, празд­ник уста­нов­лен в па­мять од­но­го из эпи­зо­дов кро­ва­вой и бра­то­убий­ствен­ной меж­до­усо­би­цы в раз­дроб­лен­ной Ки­ев­ской Ру­си, ко­гда один «пра­во­слав­ный» князь шел на дру­го­го, и каж­дый из них при­зы­вал се­бе в по­мощь Хри­ста и Бо­го­ма­терь! (Ес­ли за­щи­ща­ю­щи­е­ся еще мог­ли быть оправ­да­ны, то на­па­дав­шие по­доб­ны­ми мо­лит­вен­ны­ми при­зы­ва­ми яв­но ко­щун­ство­ва­ли.) Эти по­сто­ян­ные рас­при ослаб­ля­ли стра­ну и бы­ли на ру­ку мон­го­ло-та­та­рам, по­оче­ред­но раз­би­вав­шим вой­ска нера­зум­ных кня­зей-по­лу­языч­ни­ков, не же­лав­ших по­сту­пить­ся мест­ни­че­ски­ми ам­би­ци­я­ми и объ­еди­нить­ся да­же пе­ред ли­цом этой «апо­ка­лип­ти­че­ской» опас­но­сти. Учре­див этот празд­ник (празд­ник для нов­го­род­цев, но не для их про­тив­ни­ков!), во вре­мя ко­то­ро­го мы вспо­ми­на­ем, как не долж­ны ве­сти се­бя хри­сти­ане, Цер­ковь сде­ла­ла его гроз­ным предо­сте­ре­же­ни­ем всем по­сле­ду­ю­щим по­ко­ле­ни­ям. К со­жа­ле­нию, уро­ка это­го зна­ме­ния нам ока­за­лось недо­ста­точ­но, и Бо­го­ма­терь вы­нуж­де­на бы­ла по­пустить для на­ше­го вра­зум­ле­ния в на­ча­ле XVII-го, а осо­бен­но в XX-м сто­ле­тии та­кие ужас­ные «зна­ме­ния», ка­ких еще не зна­ло че­ло­ве­че­ство. Из­вле­чем ли мы из них урок – «вот в чем во­прос»? Но­вые «зна­ме­ния» мо­гут стать по­след­ни­ми в бук­валь­ном смыс­ле это­го сло­ва.

При­ме­ча­ния

Икос 9

Витийство человеческое не возможет по достоянию благохвалити Тя, Пресвятая Богородице, и воспети неисчетная чудеса Твоя, от иконы Твоея являемая, имиже православныя люди от бед, напастей и всякаго зла сохраняеши. Мы же, добре ведуще о многих чудотворных явлениих Твоего честнаго лика бывших и поклонением ему потребная ко временней и вечней жизни приемлюще, с веселием Богородице взываем:

Радуйся, яко от священнаго лика Твоего чудеса деются; радуйся, яко утаися премудрость и благодать сия от мудрых и разумных века сего.

Радуйся, яко открыся та младенцем в вере; радуйся, яко прославляющих Тя прославляеши.

Радуйся, яко отвергающих Тя пред всеми посрамляеши; радуйся, яко от всякаго зла прибегающих к Тебе избавляеши.

Радуйся, яко вся болезни человеческия душевныя и телесныя милостивно врачуеши; радуйся, яко праведный гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляеши.

Радуйся, яко Ты еси тихое пристанище всем с верою к Тебе притекающим; радуйся, кораблю хотящих спастися.

Радуйся, Благодатное Небо, радость и спасение нам дарующая.

Икос 6

Возсия Божественный Свет во Египте и падоша тамо идоли, егда бежала еси Пречистая с Богомладенцем Иисусом, спасаяся от убийства Иродова. Ты убо озаряеши светом боговидения умы всех удаляющихся прелестей суетнаго миpa, исторгая из душ их кумиры гнездящихся тамо губительных страстей. Тем же превозносим Тя словесы сими:

Радуйся, Молитвеннице благоприятная за нас к Богу;

Радуйся, Предстательнице всемощная, гнев Божий на милость прелагающая.

Радуйся, руце Твои богоносне на умоление ко Творцу выну простирающая;

Радуйся, яко Мати Сына, Судию Праведнаго о всем миpe умоляющая.

Радуйся, покровом Матерняго Твоего заступления всех нас покрывающая;

Радуйся, сущих в бедах и скорбях благодатию смирения и терпения снабдевающая.

Радуйся, старцев благоговейных сладкое успокоение;

Радуйся, стариц боголюбивых тихое прибежище.

Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.

Мlтва

Q пресaz дв7о, всебlгaгw сн7а ми всебlгaz, грaда сегw2 (сhz nби1тели сеS) покр0ве, всёмъ вёрнаz предстaтельнице и3 застyпнице. Не презри2 молeніz нaсъ, недост0йныхъ рaбъ твои1хъ, но ўмоли2 сн7а твоегw2 и3 бGа нaшегw, да всёмъ нaмъ, съ вёрою и3 ўмилeніемъ пред8 чудотв0рнымъ џбразомъ твои1мъ покланsющимсz, по коег0ждо потрeбэ рaдость дaруетъ: грёшникwмъ вседёйственное вразумлёніе, покаsніе же и3 сп7сeніе: сyщимъ въ ск0рбэхъ и3 печaлэхъ ўтэшeніе: въ бёдахъ и3 њѕлоблeніихъ пребывaющимъ совершeнное си1хъ и3збhтіе: малодyшнымъ и3 ненадeжнымъ надeжду и3 терпёніе: въ рaдости и3 и3зoби1ліи живyщимъ непрестaнное бGу бlгодарeніе: сyщимъ въ болёзни и3сцэлeніе и3 ўкрэплeніе.

Q гпcже пречcтаz. Ўмилосeрдисz ко всёмъ чтyщимъ всечтcн0е и4мz твоE и3 всёмъ kви2 всем0щный покр0въ тв0й и3 заступлeніе: t врaгъ ви1димыхъ и3 неви1димыхъ лю1ди твоS защити2 и3 сохрани2: супрyжества въ любви2 и3 є3диномhсліи ўтверди2: младє1нцы воспитaй, ю4ныz ўцэломyдри, tвeрзи и5мъ ќмъ къ воспріsтію всsкагw полeзнагw ўчeніz: t домaшніz свaры є3динокр0вныz лю1ди ми1ромъ и3 люб0вію њгради2, и3 всёмъ нaмъ подaждь дрyгъ ко дрyгу люб0вь, ми1ръ и3 бlгочeстіе, и3 здрaвіе со долгодeнствіемъ: да вси2 на нб7си2 и3 на земли2 вёдzтъ тS, ћкw твeрдую и3 непостhдную предстaтельницу р0да хrтіaнскагw и3, сіE вёдущіе, слaвzтъ тS и3 тоб0ю сн7а твоегw2 со безначaльнымъ є3гw2 nц7eмъ и3 є3диносyщнымъ є3гw2 д¦омъ, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Икос 11

Светоприемную свещу света невечернего зрим икону Твою Святую. Образ Ея Касперовский немерцаемо сияет во храме святем града Одессы, озаряя благодатию Божественною всех прибегающих под покровительство единой Заступнице всего рода христианского. Сей бо образ Святый силою Божию вражия действия отгоняет, вся недуги наша исцеляет и благословение дарует вопиющих Богородице:

Радуйся, яко Ты еси Заступница обидимых и помоще страждущих.

Радуйся, яко Ты еси по милосердию Своему удерживала десницу Господа, простертую для наказания грешных.

Радуйся, яко Ты милосердием Своим отвращала бедствия от нашего Отечества и утешала распри и войны.

Радуйся, яко Тобою останавливались опустошительные проказы и утолялся голод.

Радуйся, яко помазанием елейным от лампады иконы Твоея возвратися рассудок многим, одержимым силою бесовскою.

Радуйся, яко многи получаша здравие на молебнах у святыя иконы Твоея.

Радуйся, Богомати Пречистая, града Одессы и всея земли Черноморския покрове и заступление.

Молитва

О Пресвятая Дево, всеблагаго Сына Мати всеблагая, царствующаго града и святаго храма сего покровительнице, всем сущим во гресех, скорбех, бедах и болезнех верная предстательнице и заступнице! Не презри моления нас, недостойных рабов Твоих, и умоли Сына Твоего и Бога нашего, да всем нам, с верою и умилением поклоняющимся пред чудотворным образом Твоим, дарует по коегождо потребе радость: сущим в скорбех и печалех утешение, бедствующим милосердие, сущим в многонедужии нечаемое исцеление и укрепление. О Госпоже Пресвятая, умилосердися ко всем чтущим всечестное имя Твое и всем яви всемощный покров Твой и заступление: всякому делу, Сыну Твоему угодному споспешествуй; всякое дело злое разруши; в недоумении и трудных и опасных обстояниих обретающимся незримую помощь и вразумление с небесе ниспосли. Младенцы воспитай, юныя уцеломудри, отверзи им ум к приятию всякаго полезнаго учения. От домашния брани и от врагов видимых и невидимых защити и сохрани. Супружества в любви и единомыслии сохрани и от вражды единокровных миром и любовию огради. И всем нам даждь друг ко другу любовь, мир и благочестие, и здравие с долгоденствием. Преставившияся в вере и покаянии от жития сего со ангелы и всеми святыми жити сотвори, да вси на Небеси и на земли ведят Тя яко твердую и непостыдную Предстательницу нашу, рода христианскаго, и, ведуще, славят Тя и Тобою Сына Твоего, со Безначальным Его Отцем и Единосущным Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва первая

О, Всепетая, Мати, Хлебом жизни нас питающая! Приими молебное пение сие от нас неключимых рабов Божиих Тебе возносимое, и предстоя Образу Твоему дивящися величию чудес Твоих, показавшия от лет древних, и доныне струи милости источаеши, в хлебе насущном, Благодатная, всем Помощнице являешися, яви и нам Твое пречудное заступление. Прибегая к святой иконе Твоей «Хлебенной», не возгнушайся нас, грешных, но яко Милосердная Мати, пошли нам брашно и пищу во благо время, алчущую же душу напитай, и насыти сердца наша небесною сладостию, и умолена буди о всех призывающих Тя. Благослови всякий дом и люди Твоя, всякое житие доброе устрояти, и в хлебном довольстве соблюди в домах наших; да не тщетно взываем ко Господу: «Хлеб наш насущный даждь нам днесь». О, Прещедрая милости Мати Бога Слова Рождшая! Коль многое множества милости Твоея изливаеши на нас, грешных, и милость сугубо нам подающая в скорбех наших, и егда година трудная найдет на нас, и в скудости и нищете нашей пребудем еси, иже чаем получити от Тебе утешение благодатное и вспоможение, да не погибнет живот наш, иже рабы Божии, в скудости сущия, да всякое довольство от Тебя бо вси приемлем, Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых. О. Боголюбивая Мати наша, устрояющая и направляющая ко спасению земную жизнь нашу, вонми молению и прошению нашему; да не тщетна будет молитва наша, мы же сокрушаясь о гресех своих, в нищете нашей, сотвори и помози, Владичице, да в жизни сей любоохотно питаяся и слезным хлебом истиннаго о гресех раскаяния, насытимся некогда и Хлебом Животным, благословенным и святейшим Плодом чрева Твоего во веки веков. Вручая бо себе Твоему покрову и спасительному промышлению о нас, да не оскудеет хвала Твоя, от уст наших, ниже вера и любовь к Тебе, всегда разумети благоугодное Тебе творити и нам спасительною, и очи наша уповают на Тя, Госпоже Богородице, да непрестанно песнословим Ти: Радуйся, Благодатная, радуйся Обрадованная; радуйся Преблагословенная; радуйся Препрославленная во веки; и испроси у возлюбленнаго Сына Твоего, Спасителя нашего, милость нам, грешным, от Него же все приемлем, Егоже Хлебом спасающая души наша. Аминь.

Икосъ 8.

Вся́ бы́вши горѣ́, къ небе́снымъ взята́ и, земны́хъ не оставля́я, Богома́ти, рука́ма Сыно́внима носи́ма, въ незаходи́мая вни́де, во о́ный гра́дъ всесвѣтя́щій и прекра́сный, Іерусали́мъ вы́шній, херуви́мы обстои́ма со всѣ́ми небе́сными си́лами, идѣ́же слы́шитъ пою́щихъ сія́:

Ра́дуйся, Ея́же пресвята́я душа́ въ вы́шнемъ всесвѣ́тломъ Сіо́нѣ вселя́ется; ра́дуйся, Ея́же и нетлѣ́нное тѣ́ло та́можде съ душе́ю ку́пно прославля́ется.

Ра́дуйся, вше́дшая въ престо́льный гра́дъ Самаго́ Вседержи́теля; ра́дуйся, возне́сшаяся въ прекра́сный ра́й вы́шняго Насади́теля.

Ра́дуйся, пренесе́нная во гра́дъ, основа́нный отъ ка́меней всесвѣтя́шихъ; ра́дуйся, введе́нная во огра́ду, обстои́мую во́и си́лъ превы́шнихъ.

Ра́дуйся, превы́шше небе́съ во благолѣ́піе Бо́жіе взята́я; ра́дуйся, па́че всѣ́хъ невеще́ственныхъ умо́въ почте́нная.

Ра́дуйся, принося́щая къ Сы́ну Своему́ и Бо́гу моле́ніе вѣ́рныхъ; ра́дуйся, и Сама́ непреста́нно у престо́ла Сы́на Твоего́ и Бо́га моля́щаяся о всѣ́хъ.

Ра́дуйся, предста́тельнице къ Бо́гу, мíръ спаса́ющая; ра́дуйся, засту́пнице, ро́ду христіа́нскому отъ Бо́га дарова́нная.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Покров — любимый осенний праздник

Не являясь двунадесятым, Покров Пресвятой Богородицы в России отмечается как великий, он один из самых любимых. Это можно объяснить большим почитанием Божией Матери, которой посвящено не так много официальных церковных дат.

В середине 10 в. в Византии, во время службы чудесным образом явилась Богоматерь. В храме юродивый Андрей молился со множеством народа, а тогда службы продолжались всю ночь. Подняв голову, он увидел Богородицу, которая тоже молилась, встав на колени. Царицу Небесную окружали святые.

Затем она сняла покрывало с головы, покрыла им молящийся народ. Этим она защитила их от видимых и невидимых врагов. На Руси отмечается с 12 в. С Покрова (14 октября) традиционно начинались свадьбы, девушки молились об удачном замужестве. Акафист Покрову Пресвятой Богородицы читать можно в любой день. На акафисты существует негласный запрет только во время Великого поста.

Просить Богородицу можно о чем угодно: являясь матерью Господа, она усыновила себе весь мир. Только надо помнить, что молитва не должна быть кому-то во вред, не просить себе милости, а врагам — горя, это причиняет страдания небесной заступнице. Она смотрит с небес на чад Божиих постоянно, и каждое слово, причиняющее боль ближнему, очень ранит ее в самое сердце.

Јкосъ в7i

Q нбcный, q любeзный, q сладчaйшій тв0й глaсъ, веселsщій сердцA нaша. Съ нaми бо нел0жнw nбэщaласz є3си2 бhти до скончaніz вёка, дв7о бцdе. Твои1ми бо мlтвами слэпjи ви1дzтъ, глухjz слhшатъ, хромhz х0дzтъ, прокажeнныz њчищaютсz, ѓлчущіz питaютсz, нагjz nдэвaютсz, вдови1цы ўтэшaютсz, сирwты2 рaдуютсz, ни1щіи веселsтсz, грёшніи сп7сaютсz, ўб0зіи ликyютъ, воспэвaz:

Рaдуйсz, њдушевлeнный б9ій ківHте. Рaдуйсz, бGолюби1ваz цRи1це и3 вLчице. Рaдуйсz, t глaда и3 губи1тельства, трyса и3 пот0па нaсъ сп7сaющаz. Рaдуйсz, t nгнS, мечA, нашeствіz и3ноплемeнныхъ и3 междоус0бныz брaни нaсъ защищaющаz. Рaдуйсz, бyрныz в0лны житeйскагw м0рz ўкрощaющаz. Рaдуйсz, всsкую слезY t nчeсъ нaшихъ tирaющаz. Рaдуйсz, ћкw вои1стину люб0вію матери1нскою нaсъ возлюби1вшаz. Рaдуйсz, подaтельнице бжcтвенныz бlгости. Рaдуйсz, во чрeвэ своeмъ рaдость вёчную носи1вшаz. Рaдуйсz, ћкw ти1хое пристaнище душaмъ нaшимъ гот0виши. Рaдуйсz, ћкw всёхъ родHвъ є3си2 неумолкaемое весeліе.

Рaдуйсz, рaдосте нaша, во њб8sтіихъ свои1хъ рaдость всегw2 мjра носи1вшаz.

Јкосъ №

ЃгGлwвъ и3 ґрхaгGлwвъ с0нмы, њкружaющіи пrт0лъ б9ій, со стрaхомъ взирaютъ на блистaніе слaвы твоеS, є4ю же прослaви и3 превознесE тS и3зв0ливый воплоти1тисz t тебє2 гDь. Но ты2 ћкw владhчествующаz нбcными и3 земнhми, и3 на мjръ земнhй простирaеши лучи2 своеS блгdти, є4ю же и3 странЁ под0льстэй бlговоли1ла є3си2 даровaти во ўтэшeніе сyю їкHну твою2, с0лнечною свётлостію и3 млcрдіемъ твои1мъ сіsющую. Мh же, во и3зoбражeніи сeмъ зрsще тS, держaщую въ двcтвенныхъ њб8sтіzхъ твои1хъ бжcтвеннагw младeнца хrтA гDа, рaдости и3сполнsемсz, вёрою поклонsемсz и3 со ўмилeніемъ зовeмъ такwвaz:

Рaдуйсz, чрез8 їкHны тво‰ проливaющаz на зeмлю т0ки блгdти: рaдуйсz, въ под0біихъ лицA твоегw2 вёрными, ћкw въ зерцaлэхъ, вёрою зри1маz.

Рaдуйсz, под0біzмъ твои1мъ животв0рную си1лу чудeсъ даровaвшаz: рaдуйсz, блгdть и3 си1лу свою2 первопи1саннэй їкHнэ своeй и3зли1вшаz.

Рaдуйсz, моли6твы хrті†нскіz пред8 џбразомъ твои1мъ приноси1мыz бlгоутр0бнw пріeмлющаz: рaдуйсz, t высHтъ нбcныхъ и3 до послёднихъ земли2 лучи2 твоегw2 млcрдіz простирaющаz.

Рaдуйсz, ћкw мрь, чaдъ твои1хъ правослaвныхъ назирaющаz: рaдуйсz, ди1вную їкHну твою2 въ знaменіе млcти твоеS нaмъ даровaвшаz.

Рaдуйсz, вLчице, nби1тели бaрскіz похвало2 и3 всегw2 мjра ўтверждeніе.

Јкосъ G.

И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:

Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.

Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.

Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.

Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.

Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.

Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector